Faith Freedom Dutch uit de lucht. Laat je hier even zien!

Tijdelijk forum voor de Hollandse leden.
Locked
mercator

Re: Faith Freedom Dutch uit de lucht. Laat je hier even zien!

Post by mercator »

Ik zal de volgende tijd niet meer zo frequent op het forum-nood-of anderszins-aanwezig zijn. Zoals sommigen van jullie al weten zijn het zware dagen voor me. Bij mijn Nederlandse partner (49 jr) is secundaire longkanker in een ver stadium vastgesteld. De zaak is hartverscheurend pijnlijk en niet meer te behandelen, haar levensduur wordt op enkele maanden, mss zelfs weken gehouden. K Ga me dan ook wat meer bezig houden met haar laatste dagen-ze komt naar huis een dezer dagen-zo aangenaam mogelijk te maken ipv met die vervelende moslims.

Hoewel, zelfs in deze fatale momenten laten ze mij niet met rust :drool: . k Tikte een soort informatieve site aan en ja hoor, er was een heleboel plaats gereserveerd voor het probleem allochtonen en kanker, die verdienen blijkbaar een bijzondere behandeling. " De autochtone hulpverlener voelt zich vaak als een lege koffer, als hij de allochtone patiënt tegemoet treedt die met een koffer VOL cultuur uit zijn thuisland komt en blablabla..." k Heb maar niet verder gelezen, mijn autochtone cultuur is wss te inferieur om zulke teksten te kunnen bevatten.

Blackmore

Post by Blackmore »

mercator wrote:Ik zal de volgende tijd niet meer zo frequent op het forum-nood-of anderszins-aanwezig zijn. Zoals sommigen van jullie al weten zijn het zware dagen voor me. Bij mijn Nederlandse partner (49 jr) is secundaire longkanker in een ver stadium vastgesteld. De zaak is hartverscheurend pijnlijk en niet meer te behandelen, haar levensduur wordt op enkele maanden, mss zelfs weken gehouden. K Ga me dan ook wat meer bezig houden met haar laatste dagen-ze komt naar huis een dezer dagen-zo aangenaam mogelijk te maken ipv met die vervelende moslims.
Ik wens jouw en je vriendin veel sterkte in deze moeilijke dagen.

mercator

Post by mercator »

Blackmore wrote: Ik wens jouw en je vriendin veel sterkte in deze moeilijke dagen.
Dank je ! Ik wil hier toch even iets kwijt, omdat het ook interessant is voor de vragen die hier worden onderzocht. Zij is er als godsgelovige van overtuigd dat ze zeer spoedig haar naasten gaat terugzien in het hiernamaals-vnl. haar moeder, die is gestorven toen zij 9 was, ze heeft haar jeugd in opvangtehuizen doorgebracht. Ik als atheïst geloof dat niet, ik zou al direct opwerpen als dat zo is, is er ook een goeie kans dat je die vervelende leraar en die belastingcontroleur daar OOK terug op het lijf loopt, maar het punt is dat zij wel degelijk steun heeft aan dat idee , en dat ze naar dat moment uitkijkt. Ze zal mij vreselijk missen zegt ze, maar dat is een kwestie van tijd, ik kom daar nl. ook naar toe, waar het ook is.
Als atheïst moet je het zonder dat vooruitzicht stellen. k Vraag me af wat beter is. De waarheid of de illusie?

Over het vooruitzicht om God, Jezus , of de engelen te zien in het paradijs hoor ik haar nooit praten, hoewel dàt net voor de Getuigen het ultieme doel zou moeten zijn.

Blackmore

Post by Blackmore »

mercator wrote: Als atheïst moet je het zonder dat vooruitzicht stellen. k Vraag me af wat beter is. De waarheid of de illusie?
Ik weet het eigenlijk wel zeker dat de illusie beter is dan de waarheid. Je verliest er namelijk niks mee. En er gaat niks om over en het kost ook niks. Het schijnt toch waar te zijn dat mensen die in god geloven., en dan bedoel ik de christelijke god, gemiddeld iets gezonder zijn en langer leven dan mensen die niet in hem geloven. Wanneer er moeilijke tijden aanbreken kan een gelovige in god berusten, wat stress reduceert. Terwijl voor niet-gelovige moeilijke tijden een keiharde realiteit zijn. Hij kan hooguit in het onvermijdelijke berusten. Iemand die echt meent naar het paradijs te gaan ziet de dood als een overgang. Een atheïst ziet de dood als het einde van zijn bestaan. Aan het eind van het verhaal zijn zowel de gelovige als de atheïst even dood. Maar de weg ernaar toe zal voor de gelovige minder zwaar zijn dan voor de niet-gelovige. In deze zin is geloven gelijk aan minder lijden.

mercator

Post by mercator »

Blackmore wrote: Aan het eind van het verhaal zijn zowel de gelovige als de atheïst even dood. Maar de weg ernaar toe zal voor de gelovige minder zwaar zijn dan voor de niet-gelovige. In deze zin is geloven gelijk aan minder lijden.
Ja dat klopt wel. Een Getuige-een kennis van haar-vroeg me s wil jij dan na je dood helemaal niet naar het paradijs? Ik antwoordde daar naar waarheid op dat ik nu in dit leven andere prioriteiten heb dan die vraag. Hij vond dat een raar en onbegrijpelijk antwoord.

Daarom ook dat moslims zulke verderfelijke wezens zijn, die komen nl. in het paradijs, NIET als ze iets goeds gedaan hebben, maar JUIST als ze gemoord, geplunderd en verkracht hebben ! Dat is toch onvoorstelbaar ? Het paradijs als een groot boevenhol, waar de dooie criminelen verwend worden omdat ze crimineel geweest zijn.
In die zin is een moderne gevangenis eigenlijk het paradijs op aarde voor moslims :*) !

Ariel

Post by Ariel »

mercator wrote:. k Vraag me af wat beter is. De waarheid of de illusie?
Over het vooruitzicht om God, Jezus , of de engelen te zien in het paradijs hoor ik haar nooit praten, hoewel dàt net voor de Getuigen het ultieme doel zou moeten zijn.

Wie zegt dat het een illusie is? Ik geloof ook in een hiernamaals, maar dan ook zonder God, Jezus , of bijbelse engelen . En het maakt voor haar en ook voor mij niet uit als het inderdaad een illusie is, want als zij daar nu steun van ondervind dan is dat alleen maar positief. Stel dat jij als atheist gelijk hebt, en er is niks, dan is dat voor ons ook zo, en weten wij dat dan ook niet meer. Het is dus een win win situatie.

Is je vriendin al weer thuis Mercator?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.

mercator

Post by mercator »

Wie zegt dat het een illusie is? Ik geloof ook in een hiernamaals, maar dan ook zonder God, Jezus , of bijbelse engelen . En het maakt voor haar en ook voor mij niet uit als het inderdaad een illusie is, want als zij daar nu steun van ondervind dan is dat alleen maar positief. Stel dat jij als atheist gelijk hebt, en er is niks, dan is dat voor ons ook zo, en weten wij dat dan ook niet meer. Het is dus een win win situatie.
Ja, dat bedoel ik ook, t is voor mij een gemis dat ik zo iets niet kàn geloven. Maar wat doe je eraan ?
Is je vriendin al weer thuis Mercator?
Nee, daar voor moeten we dinsdag de visie van de oncoloog afwachten, die kan dan +/- een tijdskader aangeven, en dan mag ze wat mij betreft onmiddellijk terugkomen.
Hierbij moet ik even zeggen dat de dienstverlening en de doktoren in het ziekenhuis in Sittard-tenminste, degene die ik gesproken heb-prima zijn. k Heb ooit wel anders geweten. De psychologische hulp en stervensbegeleiding hebben we maar afgezegd, we hadden eigenlijk alles al van te voren besproken.

Blackmore

Post by Blackmore »

mercator wrote: Daarom ook dat moslims zulke verderfelijke wezens zijn, die komen nl. in het paradijs, NIET als ze iets goeds gedaan hebben, maar JUIST als ze gemoord, geplunderd en verkracht hebben ! Dat is toch onvoorstelbaar ? Het paradijs als een groot boevenhol, waar de dooie criminelen verwend worden omdat ze crimineel geweest zijn. In die zin is een moderne gevangenis eigenlijk het paradijs op aarde voor moslims :*) !
Ik zei dat geloven in de christelijke god stress reduceert. Geloven in Allah wekt juist stress op en is daarom eerder schadelijk voor je gezondheid. Alleen iemand die sterft tijdens de jihad weet zeker dat hij in het paradijs zal komen. Voor alle anderen is het afwachten. En er staat op bijna elke overtreding eeuwig branden in de hel. Dat idee alleen al geeft constant stress.

mercator

Post by mercator »

Blackmore wrote:[ En er staat op bijna elke overtreding eeuwig branden in de hel. Dat idee alleen al geeft constant stress.
Je kan de hel ook alvast hier op aarde meemaken, dan krijg je kanker volgens de moslims. Ik heb toch maar s naar dat boekje "Allochtonen en kanker" gekeken, en het komt er eigenlijk op neer dat de behandelende arts de moslim uit het hoofd moet proberen te praten dat kanker een straf van Allah is voor allerlei enorme misdaden. Het niet dragen van een hoofddoek bijv.

Pilgrim2

Post by Pilgrim2 »

Veel sterkte Mercator voor jou en je vriendin. We leven met jullie mee.

Schepsel

Post by Schepsel »

Lees het nu pas....sterkte, mercator.

mercator

Post by mercator »

Dank jullie wel . Ik heb vandaag wel iets bijgeleerd. Toen ik verleden maandag mijn vriendin in allerijl afleverde op het ziekenhuis kwam daar ook een gevangenisbusje aan met een te behandelen crimineel(jaja een zwarte!), tussen 2 bewakers. Die "sleepte" flink met zijn been, dus ik dacht in mijn onnozelheid dat die zijn voet verstuikt had bij een ontsnappingspoging, zoiets. Neen dus. Bij overbrenging naar het ziekenhuis krijgen die een soort gordel aan waaraan een lange staaf van hun heup tot aan hun voet bevestigd is, zodat ze niet kunnen gaan lopen. Maar daar zit dus een broek over, zodat je dat ding niet kan zien. Het moderne equivalent van de ijzeren bol uit de stripverhaaltjes dus( de Daltons), maar blijkbaar wordt dàt te "stigmatiserend" geacht en dus werd het een discreet verborgen metalen staaf :drool: ....

mercator

Post by mercator »

Pilgrim2 wrote:Veel sterkte Mercator voor jou en je vriendin. We leven met jullie mee.
Deze ochtend klopte onaangekondigd een katholieke priester aan, in een lang gouden gewaad en zelfs met een heuse mijter op zijn kop, om te vragen of ze de laatste sacramenten wilde ontvangen. Neen dus, als Getuige van Jehovah sympathisante zag ze daar toch maar van af :*) . k Zat er nog over te gekken: je mag dus nog een dominee, een rabbijn en een imam verwachten , maar niet wat je zélf wil !

Eliabe

Post by Eliabe »

Mercator. Heel, heel veel sterkte en kracht voor jullie in deze zo moeilijke tijd.
Vakantiepret: in het vliegtuig hardop uit de koran voor gaan lezen en dan vragen of je in de cockpit mag kijken.

mercator

Post by mercator »

Dat ziekenhuis is trouwens een architectonisch meesterstuk, het is opgevat als een soort ruimteschip ( ik herken er de Enterprise in) ipv een klassiek ziekenhuis . Dat is meestal een foeilelijke kubus met saaie en deprimerende gangen en kamers.
Image

silkybxl

Post by silkybxl »

Pilgrim2 wrote:Veel sterkte Mercator voor jou en je vriendin. We leven met jullie mee.
Zo is het.

xplosive

Post by xplosive »

Sterkte, mercator!

xplosive

Post by xplosive »

Blackmore wrote:Ik zei dat geloven in de christelijke god stress reduceert.
Iedere poging om die godsonmogelijke flauwekul van het christendom tegen beter weten in overeind proberen te houden levert mijns inziens juist stress op! Het valt niet mee om voortdurend een vat vol tegenstrijdigheden in je binnenste te herbergen.

Hetzelfde geldt natuurlijk wanneer je krampachtig aan die godsonmogelijke flauwekul van de islam vast probeert te houden, zij het dat in dat geval de hoeveelheid veroorzaakte stress nog een veelvoud van de stress is die veroorzaakt wordt door het krampachtig vasthouden aan de godsonmogelijke flauwekul van het christendom.

Lucas

Post by Lucas »

mercator wrote:Ik zal de volgende tijd niet meer zo frequent op het forum-nood-of anderszins-aanwezig zijn. Zoals sommigen van jullie al weten zijn het zware dagen voor me. Bij mijn Nederlandse partner (49 jr) is secundaire longkanker in een ver stadium vastgesteld. De zaak is hartverscheurend pijnlijk en niet meer te behandelen, haar levensduur wordt op enkele maanden, mss zelfs weken gehouden. K Ga me dan ook wat meer bezig houden met haar laatste dagen-ze komt naar huis een dezer dagen-zo aangenaam mogelijk te maken ipv met die vervelende moslims.

Hoewel, zelfs in deze fatale momenten laten ze mij niet met rust :drool: . k Tikte een soort informatieve site aan en ja hoor, er was een heleboel plaats gereserveerd voor het probleem allochtonen en kanker, die verdienen blijkbaar een bijzondere behandeling. " De autochtone hulpverlener voelt zich vaak als een lege koffer, als hij de allochtone patiënt tegemoet treedt die met een koffer VOL cultuur uit zijn thuisland komt en blablabla..." k Heb maar niet verder gelezen, mijn autochtone cultuur is wss te inferieur om zulke teksten te kunnen bevatten.
Hoi Mercator, je kent me vast wel van het FvdV (gw=ok) en ''Bodhi'' op het gehackte DFFI en lees nu pas je comment.. Wat een vreselijk nieuws :shock: Ik wens je en je vriendin heel veel sterkte toe de komende tijd!

Ariel

Post by Ariel »

Hoi Lucas. Welkom. Ik hoop dat je straks mee verhuist naar ons oude plekje.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.

Locked